Super-tunelul

din Londra

Aceasta este povestea celui mai amplu proiect de construcții din Europa - o cale ferată de mare viteză aflată în subteran, care va lega zonele urbane de suburbiile din estul și vestul Londrei. 10,000 de persoane parcurg drumul spre muncă prin tunele de 42 km într-un timp foarte scurt, fără a perturba funcționarea metroului existent și a altor tipuri de transport. Ceas animație

Istoricul sistemului
de tranzit London
Underground

1863

În Londra se deschide prima linie de metrou din lume - Metropolitan Railway. Aceasta făcea legătura între șapte stații:
Paddington, Edgware Road, Baker Street, Great Portland Street, Euston Square, King’s Cross St. Pancras și Farringdon.

1890

Se deschide prima linie feroviară la mare adâncime – linia de transport City and South London. Acea linie feroviară a fost de asemenea una din primele linii pe care au început să funcționeze locomotivele electrice.

1908

Toate liniile de metrou au fuzionat sub o singură marcă – UNDERGROUND și foarte curând a fost conceput un logo renumit pentru sistemul de tranzit London Underground.

1911

A avut loc inaugurarea primului escalator în sistemul de tranzit London Underground. Înainte, călătorii aveau la dispoziție doar un lift pentru coborâre.

1933

A fost lansată o schemă stilizată a zonei subterane, care a fost concepută de către proiectantul englez Harry Beck. Astăzi, aproape toate sistemele urbane de linii feroviare din lume folosesc o schemă similară.

1960

Intră în funcțiune trenuri controlate automat. Călătoriile în sistemul de transport London Underground au devenit mai sigure și mai rapide cu ajutorul acestora.

2010

Intră în funcțiune noile vagoane de metrou seria S. Acestea au fost primele vagoane cu aer condiționat din sistemul de tranzit London Underground.

2012

Începe cel mai amplu proiect de construcții din Europa: super-tunelul Londrei.